22 Temmuz 2017 Cumartesi

Okuduğum En İyi 20 Kitap

Burada sizlere şuana kadar okuduğum kitaplar içerisinde en beğendiklerimi sıralayacağım. Aslında 50 kitap yapacaktım ama çok fazla olduğuna karar verip 20'ye indirdim :D Çok zor oldu benim için 20'ye indirmek ve kitap seçmek. Çünkü 20'den çok fazla bir sayıdalar. Ama ne yapalım şimdilik böyle olsun :) Belki bir dahakine sadece isimlerini yazarak 100 kitap yaparım :) (Sıralama yaptım ancak hepsi birbirinden şahane, o yüzden siz sıralamaya pek takılmayın, bu nasıl 10'da, 5'te değil tarzı düşüncelere kapılmayın :))


20) Hayata Dön

Tamamen tesadüf eseri aldığım bu kitabı çok sevdim. Aynı zamanda psikiyatrist olarak yazarımız bazı vakaları anlatıyor. Yani bir nevi kişisel gelişim kitabı. Ama bunun roman versiyonu.

















19) Suç ve Ceza

Bu listeye bir adet Dostoyevski eklemesem olmazdı. Bu kitapla beraber yazarı çok sevdim. Çok ağır olmamasına karşın akıcı bir dili de yok. Orta dereceli diyelim yani.

















18) Sofie'nin Dünyası

Aklınıza felsefe ile alakalı gelebilecek her şey bu kitapta. Hikayeleştirilerek bilgi veren bu kitap bence felsefeyi anlayamaya çok yardımcı oluyor. Merakınız varsa bu konulara tavsiye ederim.

















17) Beyoğlu Rapsodisi

Aslında bu listeye Ahmet Ümit'in bir sürü kitabı girebilir ama kısa bir liste yaptığım için buraya bende en büyük şoku yaşatan kitabı bırakmak istiyorum. Ciddi anlamda sonunda ŞOK OLDUM. Yani bu kitabı daha ne açıklayabilir bilemedim...

















16) Dan Brown Kitapları

Önce tek bir kitabını mı yazsam dedim sonra düşündüm ki bu adamın her bir kitabı dehşet ! Biraz ağır bir dili var, terimler çok fazla. Ama genel konu olarak bakıldığında ince ince işlenmiş zekayı görebiliyorsunuz.















 15) John Verdon Polisiye Seti

Henüz son iki kitabını okumasam da ilk üç kitabı harika ötesiydi. Polisiyelerden en iyiler arasında diyebilirim. Konusu inanılmaz özgün bir kere. Ve sonu Sherlock kadar şok edici. Baya etkileyici bir seri.
















 14) Kadının Derdi - Kadının Fenni

Bir feminist olarak bu kitapları listeme eklemesem olmazdı tabi ki. Bence sadece kadınların değil erkeklerin de okuması gerekiyor. Bu sayede belki biraz bizi anlayabilirler. Ama biraz.











13) Genç Werther'in Acıları

Her zaman bu kitabın gençleri intihara sürüklediğini duymuştum. Okuduktan sonra bende hiç öyle bir etki bırakmadı. Sorun bende mi gençlerde mi anlayamadım :D Ama cidden harika bir kitaptı. Psikolojik olarak etkilenmeye açık insanlar etkilenebilir.
 















12) Bir Cihan Kafes - Unutursun

İclal Aydın'ın kalemini her zaman sevmişimdir. Bu iki kitapta psikolojim resmen bozuldu. Dram üzerine dram. Dramın dibi yav :D Ağla ağla helak oldum vallahi billahi :D Bol ağlamalı kitap arayanlara tavsiyemdir :)
















11) Uzun Beyaz Bulut Gelibolu

Tarihi bir kitap olan Gelibolu, Çanakkale Savaşı sırasında olabilecek ve olmuş olan olaylara ışık tutuyor. Konusunu çok beğendim, özellikle Beyaz Hala karakterine bayıldım. O ne tontoş o ne güzel karakter yahu.














10) Kürk Mantolu Madonna

Kitabı sevmemin asıl nedeni galiba Raif Bey'i kendime benzetmem. Yani erkek değil de kadın olsa Raif değil Öznur olurdu herhalde :D Bir ara baya popülerdi, dalga falan geçiliyordu. Yazık cidden yazık. Böyle kitapların seviyesiz insanların eline geçmesine çok üzülüyorum. Umuyorum ki bir daha hayatında eline kitap dahi almamış insanların diline böyle klasikler dalga konusu olmaz.












 
 9) İstanbul'un Halleri


İçerisinde İstanbul ile alakalı çok komik öyküler bulunan bu kitaba BAYILDIM. Aziz Nesin cidden çok komik yazıyor. Baya baya güldüm. Gülmek için birebir ♥















8) Tohum

Her ne kadar edebiyat hocamız sınav yapacağım diye zorla okutturmaya çalışmış olsa da bu kitap da beni çok etkiledi. İçerisinde aynı zamanda buruk bir aşk hikayesini de barındıran bu kitap hakkında fazla yorum yapmayacağım çünkü o zaman kitabı anlatmış olurum :)














 7) Bir Kitap Bir Balta

Şu anda burada çok iyi bir yorum yapamayacak kadar hatırlamamakla beraber, 2 yıl önce okuduğumda en iyilerim arasına girmişti. Felsefe hocamız sayesinde tanıştığım bu kitabı en yakın zamanda okuyup yorumlayarak sizlerle de tanıştırmak istiyorum.















6) Notre Dame'ın Kamburu

Çirkinliğin her zaman başa bela olduğunu hatırlatan bu kitap beni baya etkilemişti. Özellikle hazin sonundan çok etkilenmiştim. Aynı zamanda Orta Çağ zihniyetini ortaya seren kitap aslında bugünün de çok farklı olmadığı gösteriyor.















5) Edgar Allan Poe Bütün Hikayeleri

Şuana kadar okuduğum en kalın kitaptı. İçerisinde bir sürü hikaye vardı ve bazıları inanılmaz uzundu. Arada beğenmediğim birkaç hikaye olsa da genel olarak bayılarak okuduğum bir kitaptı. Özellike Berenice neydi yahu ?








 
 4) Sherlock Holmes

Polisiye fanatiği olarak Sherlock Holmes'a bayılıyorum. O ne zeka o ne karizma yahu ! Normalde hikaye sevmeyen ben Sherlock'u yalayıp yutuyorum resmen :) Her hikayede bir şeyleri tahmin etmeye çalışmama rağmen sonunda ters köşe yapan bir yazar Doyle.














 3) Ölümcül Oyuncaklar Serisi

Seriyi daha yeni bitirmeme rağmen kesinlikle üçüncü sırayı hak ediyor benim gözümde. Genelde seri kitapları okumayı sevmem çünkü yazar ilk kitapta heyecanı doruklara çıkartır sonrasında ise her kitapta ne yazacağını bulamayınca saçmalamaya başlar. Ama bu öyle değildi, konusu zaten süperdi, akıcılığı ise ondan bin kat daha iyiydi.










 2) Harry Potter Serisi

Çocukluğumun serisi, okulda 'büyü düellosu' yapmamızı sağlayan seri. Bendeki yeri çok büyüktür. Favori karakterim (çoğunuzun bildiği üzere) Severus Snape'tir. Çoğu kişi kendisini sevmese de ben yaşadıklarından ve daha da önemlisi Alan Rickman'ın oynamasından dolayı bayılırım.





1) Mehmet'i Sakatlayan Serçe Parmağı

Lise sonda okuduğum bu kitap nedendir bilinmez bende çok farklı bir duygu bırakmıştı. İlk okuduğumda anlamayıp bu ne ya dediğim, ikinci kez okuduktan sonra jetonumun düştüğü ve resmen aşık olduğum bir kitap kendisi. Hala da bu durum bende devam eder.












Benim için çok zor bir liste oldu. Umarım beğenmişsinizdir. Peki sizlerin en sevdikleri kitaplar neler ? Yorumlarınızı bekliyorum ♥ Ve instagramdan takip etmeyi unutmayın ! @degisikbirkitapkurdu







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PDF Kitap Listesi 2

1) Psikiyatrist İndirmek için tıklayın. 2) Labirent Serisi Ölümcül Kaçış indirmek için tıklayın. Alev Dene...